Nyttigt mellanmål

Fick ett jättebra mellanmålstip från min vän Natta för ett tag sen. Det är både lätt och supergott! (Jag vet att bilden är lite ful men det är för att jag blev hungrig och åt lite innan jag tog kortet så det fick bli lite som et blev :P)

Du behöver:

• 1 ägg
• 1 banan
• Keso 
• Bär (några som du gillar)


Såhär gör du:

Mosa bananen i en skål, ha sedan i ägget och rör om. Stek i en panna med lite smör i på mellanvärme, då blir de bra. Tina bären (om du inte har färska) och ha ev. lite stevia på om det är lite sura.

Om man vill lyxa till det lite kan man smaksätta plättarna med vaniljsocker, kanel eller något annat som man gillar. Man kan även blanda lite vispad grädde med keson eller ha lite nötter till. Det blir supergott! 

När plättarna har stekt klart, vilket går ganska snabbt, är det bara att lägga på allt på en tallrik och servera!


Kommentarer
Postat av: elin

gott det låter! det ska jag testa! :)

2012-05-21 @ 19:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0