3-split

Igår hade jag genomgång av min nya uppdelade träning med en superbra instruktör på actic. Det vi gick igenom var ett schema för 3-split. Alltså ett schema där man delar upp muskelgrupperna på tre och tränar dem olika dagar för att kunna trötta ut en viss muskelgrupp bättre (tex ben och mage) och få bättre återhämtning.

Det var superkul men det var många nya grejer och en del svåra grejer! Och jag kan säga att det kändes både efter passet och idag. Vi gick liksom igenom alla tre muskelgrupperna på samma dag. Min rumpa och mina armar är helt döda! Tur att det är så kul haha!

Jag och Måns har planerat att träna idag med. Eftersom att vi ska till Spanien imorgon så vill man ju passa på så mycket man kan innan vi ska slappa i en vecka typ haha. Men vi får se vad jag klarar av att träna idag med tanke på gårdagens pass haha.

På kvällen belönade jag mig själv med lite Yollibox. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0